The Robert och Joost
Googla på "Robert", och du får som första träff upp Robert Scobles teknikblog. En gång i tiden länkade denne Robert till ett inlägg av John Furrier, som en morgon vaknade och upptäckte att han över en natt hade fått tiotusen läsare av sitt inlägg. Detta triggade honom till att experimentera vidare, och resultatet blev att PodTech startades.
Idag arbetar medarbetarna på PodTech bland annat med personliga bloggar som sedan länkar kors och tvärs, och speciellt lyfter upp saker från PodTech. Deras mediestrateg heter Jeremiah Owyang, som häromdagen skrev om vårt besök hos dem. Surfa dit och kolla.
Men nu tillbaka till Robert Scoble. Eftersom han är så populär, och arbetar på det sätt som John Furrier vill arbeta, så lämnade han sitt jobb som teknikguru på Microsoft och blev anställd hos PodTech. Idag skrev han om Joost, och påpekar att han blev frustrerad över reklamavbrottet som dök upp mitt i inslaget. Precis samma sak tyckte jag när jag häromdagen träffade Brian Danzis, annonschefen som jobbar på Joosts kontor i New York. Han förevisade hur Joost fungerar i praktiken.
Som i många andra fall så blir det nog till slut konsumenten som bestämmer. Är denne beredd att titta på gratis peer-to-peer-TV i utbyte mot att stå ut med lite reklam, så kan man ana en kommande storsuccé för Joost. Vi får se vad framtiden har att utvisa.
(Photo from Flickr, taken by Jeremiah Owyang)
0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Länkar till det här inlägget:
Skapa en länk
<< Hem