Nya sladdar
Det händer mycket på en tidningsredaktion. Idag fick vi till exempel nya sladdar till våra telefoner :)
Jag har också bokat om min flygbiljett till San José i nästa vecka. Jag kommer att åka 48 timmar tidigare än först planerat. Den enda skillnaden ordnades med ett enkelt telefonsamtal till US Airways. Samtalet tog dock mig, och dem, 92 minuter och 20 sekunder. Hur är det ens möjligt att ha så ineffektiva personer på en servicedesk? Det är till och med värre än de 1,5 timmar som det tog för mig på postkontoret för några veckor sedan, när jag försökte mig på den dumdristiga idén att genomföra en av de mest standardiserade transaktionerna - att skicka pengar inom landet. Här i USA har användandet av Internetbank inte alls slagit igenom, och för att överföra pengar till någon så skickar man helt enkelt en fysisk check. Bra för postens ekonomi, rätt osmidigt för de som använder det hela.
1 kommentarer:
Vi använder Citibank och betalar de flesta räkningar via internet. Men räkningar till rörmokare och sånt blir med check. Annars kan man ju oftast ta till kreditkortet.
Hittade just din blog när jag kollade nyligen uppdaterade bloggar.
Skicka en kommentar
Länkar till det här inlägget:
Skapa en länk
<< Hem