den 24 april 2007

The Algorithm Killed Jeeves


Kommer ni ihåg inlägget om att algoritmen är förbjuden i Kina? Nu har jag hittat en ännu större reklamskylt, mitt i centrala New York. Den här gången handlar det om algoritmen som dödade Jeeves. Och vem är då Jeeves? Det är AskJeeves.com som inte längre har sin butler som ikon. Således heter de numera bara ask.com

Varför är Ask.com intressanta? Jo, till exempel för att de har givit sig in i kampen om att täcka stadens parker med trådlöst Internet, med start i Madison Square Park. Google sponsrar redan täckning av Bryant Park, och andra täcker andra ställen, så varför inte?

Etiketter: , , , ,

1 kommentarer:

den 25 april 2007 05:22 , Johannes sa...

Tjoho! Precis som gissat alltså. Blir kul att testa om min nya fräcka GPS+WiFi+HSDPA-telefon fungerar som den skall i New York - och om jag kan använda den inbyggda VoIP-klienten gratis i parkerna går det ju att ringa hem smidigt också!

 

Skicka en kommentar

Länkar till det här inlägget:

Skapa en länk

<< Hem