den 24 april 2007

The Algorithm Killed Jeeves


Kommer ni ihåg inlägget om att algoritmen är förbjuden i Kina? Nu har jag hittat en ännu större reklamskylt, mitt i centrala New York. Den här gången handlar det om algoritmen som dödade Jeeves. Och vem är då Jeeves? Det är AskJeeves.com som inte längre har sin butler som ikon. Således heter de numera bara ask.com

Varför är Ask.com intressanta? Jo, till exempel för att de har givit sig in i kampen om att täcka stadens parker med trådlöst Internet, med start i Madison Square Park. Google sponsrar redan täckning av Bryant Park, och andra täcker andra ställen, så varför inte?

Etiketter: , , , ,

den 7 april 2007

The algorithm is banned in China


Såg den här annonsen ute på stan i går. Är det någon som vet vad det är för algoritm som är förbjuden i Kina? Och vem är annonsören?

Etiketter: ,

den 11 februari 2007

Världens dyraste reklamfilm

Det händer mycket i New York. Idag var halva Park Avenue avstängd, för att Shell, med hjälp av Ferrari, skulle kunna spela in världens dyraste reklamfilm. Det var svårt att ta ett skarpt kort på den gamla F1-bilen som vrålade fram på gatan - intressant att en gammal bil kan köra så fort...
Ferrari och Shell spelar in film



Shells soppa - snart i en TV-apparat nära dig

Etiketter: ,