Mediebesök
På CNET hade vi sittande möte på blå plastmattor
Idag var en spännande dag med besök på såväl CNET News.com, som SF Chronicle. Två helt olika världar, skulle man kunna säga. CNET är företaget med fräscha lokaler, unga medarbetare och en fluffig rosa partysoffa. San Francisco Chronicle startades 1865, och lokalerna ger intryck av att det här skapas Riktigt Seriös Journalistik. Och det är nog inte för inte som tidningen har tagit hem ett antal Pulitzerpris genom tiderna.
Notera speciellt skåpet med "PARTY STUFF" bakom de kunniga journalisterna på the Chronicle
Färden gick sedan vidare till Red Herring - tidningen som har genomgått en hel del förändringar genom tiderna. Juninumret år 2000 var närmare 650 sidor tjock, nu är den 40 sidor. Fortfarande har man problem med lönsamheten, men kämpar vidare med både webb- och pappersformat.
Lite minglande på PodTech, där VD John Furrier, i egen sak, pratade om bloggarnas påverkan i medievärlden. Lustigt nog var talet otroligt aktuellt för vad som händer just nu i Sverige, där Carl Bildt blivit påhoppad för att vara alltför öppen med sin kommunikation. Bertil Torekull skulle må ypperligt bra av ett besök på PodTech.
Dagen avslutades med ett yogapass i en närliggande lokal.
John Furrier, VD och blogginspiratör
Etiketter: journalistik